Mobil Uygulama Geliştirme Aşamaları
Mobil
Uygulama Geliştirme Aşamaları
Mobil uygulama
geliştirmek için uzun bir süre çalışmış, emek harcamış olabilirsiniz.
Yürüttüğünüz başarılı çalışmalar sonucunda hedeflediğiniz doğrultuda bir mobil
uygulama geliştirmeniz mümkündür. Ancak mobil uygulamanızı hedef kitlenizle
buluşturmadan önce dikkat etmeniz gereken noktalar vardır. Bunlardan bahsedecek
olursak:
Firmanızı
hatırlatacak, akıllarda kalan bir ismi seçin
Mobil uygulamanız için firmanızı
hatırlatan, tanıtan ve akıllarda kalan bir isim seçmeniz, kullanıcıların
mağazalarda sizi bulmalarını kolaylaştırmaktadır. Firmanızın ya da markanızın
ismini mobil uygulamanıza vermeniz, sizinle daha önce doğrudan temas kuran
müşterilerinizin dikkatini çekmek için faydalı olabilir. Bunun dışında,
yaptığınız iş ve bulunduğunuz sektörle ilgili vurgulayan kelimelere de uygulama
isminde yer verebilirsiniz.
Hedef kitle belirleyin
Mobil uygulamanızı geliştirirken hedef
kitlenizi belirlemeniz son derece önemlidir. Hedef kitlenizin yaşadığı
coğrafyayı, ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak mobil
uygulamanızın içeriğini hazırlayabilirsiniz. Hedef kitleye yönelik yapılan
mobil uygulamalar kullanıcılar için olumlu sonuçlar doğuracaktır.
Görsel estetiği yaratın
İlk izlenim her zaman görünüşle ilgili
oluyor. Eğer güncel tasarım trendleriiOS ve Android platformları arasında
önemli farklar gösteriyorsa, versiyonlar için farklı tasarımlar dahi
düşünebilirsiniz.
Sadelik bu dönemde hem iOS hem Android platformlarında oldukça popüler. Sade
tasarımlar hem kullanıcılar açısından kolaylık, hem de kendilerine has bir
estetik sağlıyorlar. Doğru renk kombinasyonlarını seçmek ve karmaşadan
kurtulmak güzel bir başlangıç noktası olabilir.
Kullanıcıların
hafızasında yer edin
Öncelikle kullanıcıların seçilen ismi kolay
bir şekilde telaffuz etmeleri gerekmektedir. Yaratıcı isimler seçmeniz rakip
uygulamalardan farklılaşmanızı sağlayabilir ama yenilikçi davranırken
kullanıcılarınızı zorlayabilirsiniz.
Uzun ve karmaşık isimler seçmek yerine mobil uygulamanız için kısa, basit ve
okunması kolay seçenekleri tercih etmeniz size avantaj sağlayacaktır. Mobil
uygulama için seçilecek ismin 11 ila 15 karakteri içermesi yeterli olmaktadır.
Rakiplerinizin analizini yapın
Uzun uğraşlar doğrultusunda doğru ismi
seçmek için vakit harcadıktan sonra uygulamanız için seçtiğiniz ismin başka
mobil uygulamalar tarafından kullanıldığını görmek can sıkıcı olabilir. Bu
sebeple, uygulama ismini seçerken uygulama mağazalarını incelemeniz,
uygulamanızın yer alacağı kategorilerdeki benzer uygulamalara göz atmanız
faydalı olabilir. Hem yaptığınız işle ilgili fikir veren hem de rakipleriniz
tarafından kullanılmamış özgün bir isim seçmeniz mobil uygulamanızın
kullanıcılar tarafından daha fazla indirilmesini sağlar.
Cihazlara uyumluluk
Hazırlanan ve tasarlanan mobil uygulamayı,
mobil cihazlara uygun hale getirmek gerekmektedir. iOS için geliştirilecek bir
mobil uygulamanın uygunluğunu iPhone, iPad ve iPadmini mobil cihazları için
ayrı ayrı düzenleme yapmanız gerekebilir. Fakat, Play Store için geliştirilen
bir uygulamayı birbirinden farklı Androidcihazlarda da kullanabilirsiniz.
Siz de bahsettiğimiz ipuçlarından
faydalanarak doğru bir şekilde isimlendireceğiniz mobil uygulamanızla, uygulama
mağazalarında kolaylıkla ön plana çıkılabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder